تجهیزات موتورخانه،فیلتر استخر،پمپ استخر

قیمت تجهیزات موتورخانه و قیمت فیلتر و پمپ استخر

تجهیزات موتورخانه،فیلتر استخر،پمپ استخر

قیمت تجهیزات موتورخانه و قیمت فیلتر و پمپ استخر

  • ۰
  • ۰

به محل قرارگیری تجهیزات تاسیساتی یک ساختمان یا یک مجتمع ، موتورخانه می گویند.

این اتاق ها معمولا به دستگاه های مکانیکی و کنترل کننده های الکتریکی ، اختصاص داده می شود. معمولا محل قرار گیری موتورخانه ها در زیرزمین خانه است و در محل ها و ساختمان های بزرگ تر معمولا این فضا در خارج از ساختمان قرار دارد و آن هم به دلیل سنگینی تاسیسات و سر و صدای زیادی است که تولید می کنند.

 

دیگ آبگرم در موتورخانه

 

دیگ آب گرم مهمترین بخش موتورخانه ساختمان می باشد . دیگ ها ی آبگرم بسته به نوع سیال محتوی آنها و جنس بدنه، از انواع مختلفی تشکیل شده اند.

دیگ چدنی یکی از متداول ترین انواع دیگ های آبگرم است که با استفاده از حرارت ناشی از سوختن ماده سوختی در مشعل، درجه حرارت سیال داخل آن (عمدتا آب یا بخار آب) را بالا می برد. 

 

راهنمای خرید دیگ آبگرم موتورخانه

 

به صورت یک راهنمای عمومی؛ برای محاسبه سرانگشتی بار گرمایشی مورد نیاز یک ساختمان در شهر تهران و سایر نقاطی که اقلیمی مشابه به آن دارند (شهرهایی که در آنها سردترین دمای زمستان از منفی 5 تجاوز نمی کند)،قیمت تجهیزات موتورخانه می توانید متراژ کل بنا در عددی بین 150 الی 200 ضرب کنید و بار گرمایشی مورد نیاز برای ساختمان را بر حسب کیلو کالری در ساعت بدست آورید.

 

جهت مشاهده لیست قیمت تجهیزات موتورخانه و دیگ آبگرم روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.bamintahvie.com

 

 

محاسبه علمی و دقیق تر بار گرمایشی مورد نیاز ساختمان طبق رابطه زیر بدست می آید:

 

A = مساحت کل بنا بر حسب متر مربع * (111) * (0.35) / (0.29)

 

B = ظرفیت منبع بر حسب لیتر (دوجداره یا کوئلدار) * 50

 

 

بار گرمایشی مورد نیاز ساختمان = A + B

 

دیگ آبگرم موتورخانه یا فولادی اند یا چدنی. در مطلب دیگ فولادی چیست ، این نوع از تجهیزات موتورخانه را بررسی کردیم. حال به بررسی نوع چدنی این دستگاه می پردازیم.

 

در تولید این نوع دیگ ها از چدن خاکستری استفاده می شود. تولید دیگ های چدنی در ظرفیت های مختلف، به صورت پره ای و معمولا به روش ریخته گری انجام می شود. تعداد پره های تشکیل دهنده این دیگ ها متاثر از ظرفیت حرارتی مورد نیاز است و هر چه به ظرفیت بالاتری نیاز باشد، لازم است که از دیگ چدنی با پره های بیشتر استفاده به عمل آید.

 

مونتاژ و نصب دیگ چدنی باید با دقت و توسط سرویسکاران با تجربه انجام شود. هر دیگ بر حسب ظرفیت آن از یک پره جلو، یک پره عقب و تعدادی پره وسط تشکیل می شود که این پره ها بوسیله بوش به یکدیگر متصل می شوند. بین پره های انتهایی با هم و با پره های وسطی تفاوت وجود دارد؛ حال آنکه تمام پره های وسط یکسان هستند.

 

شعله مشعل در فضای وسط پره ها قرار می گیرد. به منظور افزایش راندمان دیگ و استفاده حداکثری از انرژی حرارتی تولید شده از احتراق ماده سوختنی، مجراهای خاصی در محیط پره ها تعبیه می شود که گازهای حاصل از احتراق با عبور از آنها، انرژی خود را به داخل دیگ منتقل می کنند.

 

جهت مشاهده لیست قیمت تجهیزات موتورخانه و دیگ آبگرم روی لینک روبرو کلیک نمایید.www.bamintahvie.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی